måndag 3 mars 2008

Sytt och superfynd



Har hunnit sy mycket sen jag gjorde inlägg sist, många par muddbyxor några tröjor och en klänning som ska till en av Noahs vänner. Kul har det varit också, känner mig så mycket piggare nu när solen skiner igen. Nästa år ska jag absolut prova ljusterapi. Hoppades kunna visa vad jag har sytt men kameran har lagt av så det får dröja tills jag kan låna en kamera eller har råd att köpa en ny.


Medans ni väntar bjuder jag på ett snyggt tyg jag hittade förra året i en loppis i smålandsskogarna. Det är designat av Verner Panton 1974 och trycktes av Mira X. Färgerna passade inte riktigt in hemma hos oss så vi provade att lägga ut det på ebay, tyget visade vara en raritet och såldes för över $800 och jag hade köpt det för bara 80kr. Man blir ju absolut peppad att ta sig ur sängen på en lördagsmorgon för att hitta fler superfynd.

10 kommentarer:

hus och torp sa...

så kanonsnyggt!

Lina sa...

Jättefint, och som den samlare man är så hade jag nog ändå inte sålt det... trots att det inte hade passat hemma! Men så har jag helt överfullt i källare och förråd också ;)

Kånkarong sa...

Oj, vilken grej! Jag har också gjort en del bra affärer på att sälja loppisfynd, det är väldigt tillfredställande, men inte i den klassen!

www.pantonworld.com sa...

Stort grattis!
Jag försökte köpa det av dig då på eBay. Men missade det. Attans! Hade nog betalat ännu mer för just det. Det är ett fruktansvärt ovanligt tyg. Speciellt i den färgkombinationen...
Att du hittade det för 80 spänn är helt otroligt!
Det fanns inga mer va..........?

Ni som har Verner Panton-tyger, lägg upp det på ebay eller tradera eller blocket! Eller kontakta mig: maupoix@gmail.com
Adios!
Niklas

stora lilla j sa...

åh, lyckost! tyget är underbart, vilket kap!

DORIS DAISY sa...

Åh, det vill jag kalla fynd!

á Yeliqa sa...

Oj vilket kanonkap du gjorde. GRATTIS!

lisa sa...

visst skriver du snart igen?

prickig design sa...

Hej! Imponerad av din affär. Där drygades semesterkassan ut lite!=o)

Är nybörjare i både bloggvärlden & syvärlden. Har länkat till dig under rubriken “Inspirerande bloggar”! Hoppas att det är ok! ?=O) //L

Re-dizain sa...

Hej,hej.....nu har jag sett tyget!
Jag skulle bli helt galen av lycka om jag hade sprungit på ett sådant tyg på loppis!!!Helt underbart och i min färgskala i vardagsrummet. Men jag är glad att du inte lagt ut tyget på tradera då hade vunnit det...så tyggalen som jag är!
Så söt modell du har :-) och vilka fina kläder du syr!!!