onsdag 27 augusti 2008

Hösten here we come






Nu har jag sytt en av två jackor som jag har tänkt att Noah ska ha i höst, gillar att sy jackor eller egentligen är väl detta en anorak. Hela jackan är fodrad med fleece och vändsydd förutom ett 5cm öppning bak som jag fick sy ihop för hand, det finns väl inget sätt att komma ifrån det? att sy för hand tycker jag nämligen inte är så kul, fast 5cm går ju bra.

Tyg: Retro påslakan, svart fleecefilt

Mönster: gammalt mönster från 80 talet modíferat




I've made one of the two jackets I have planned for Noah this autumn. I've realised that I really like sewing jackets. The jacket is fully lined with fleeceand sewn together rightside to rightside except for the last 5cm at the bottom hem that I had to sew by hand.


Fabric: Retro duvetcover, black fleeceblanket

Pattern: from the 80's modified


12 kommentarer:

Y sa...

jättesnygg!!!
jag vänder fodret genom ett hål i ärmsömmen och syr igen den sömmen på maskin. Metod för dom lata :-)
Igår hittade jag samma tyg på loppis men i orange/brunt. Ditt var ännu snyggare.

prickig design sa...

Så snygg!! Älskar tyget! Tycker aldrig att jag får tag i sådana fynd, tyvärr...Blir lite avis!=0)

Anonym sa...

Men vad fint det blir när du även fått ärmmudden vändsydd! Jobbar på det... men vill också slippa handsy någonstans! Lägger upp en ny jacka hos mig imorgon!

lilla hjärtat sa...

Den var snygg, tyvärr är inte sambon lika retro som jag så jackan till min son blev inte så retro. Snarare Do Redo, kika gärna in, har inte bloggat så länge. Ungefär samma modell, jag vändsydde den också men har tyvärr ingen annan lösning.

Jes sa...

Vilken härlig jacka!!! Snygg modell och vilket härligt tyg, snyggt med vändsytt!!!

Skaparstigen sa...

Vilken underbar! Både tyg och jackmodell var supersöta.

sygryn sa...

Jättesnygg jacka! Vilket härligt tyg du har hittat, och vilken fin blogg du har!/Malin

Mannagryn sa...

Tack! alla för dem fina kommentarerna man blir så glad.
Y Jag ska prova din metod nästa jacka. Hittade 2st vuxen påslakan i detta men det ena är tyvärr lite blekt hade jag inte sett orginal hade jag nog inte tänkt på det dock.

londonhem sa...

vad kul att du hittade till mig. Hur lange bodde du i London?
Vilka supersnygga saker du syr, verkligen duktig!!

kram
anna

Anonym sa...

Jättejättefin jacka!

BONGI sa...

Åh, så fin!!!!!

Anonym sa...

Helt underbar! Du är sååå duktig.