tisdag 30 september 2008

Höstjacka round two


Har varit lite rörigt i huvudet på mig på sistonde men lite har det blivit sytt, här kommer andra höstjackan för i år, den första blommiga anoraken blev lite smal. Blev jätte nöjd med denna jacka men börjar bli lite trött på min trötta symaskin när det ska sys dragkedja.
Mönster: gammalt från 70/80 talet
Tyg: En gammal gardin inköpt på myrornas förra hösten, svart fleece och olivfärgad mudd från jofotex.
Positivt: att jackan inte blev för liten och Noah förmodligen kan ha den i vår också
Negativt: den trötta symaskinen som jag köpte billigt i London när jag studerade

Inbetween the thousands of thoughts going through my head recently i've managed to do some sewing. This is the second autumn jacket this year but the first anorak turned out to be a bit to narrow. Quite happy with this jacket but getting tired of my old sewing machine when it comes to stitching zips.
Pattern: from 70/80's
Fabric: An old curtain from a thrift shop, black fleece and olive ribbing from jofotex.
Positive: that the jacket isn't to small and that Noah can most likely wear for spring too.
Negative: tired of that old machine.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad fin den blev!

Jes sa...

superfin jacka, snygg modell på den och vilket fint tyg. Snygg färg på mudden :)

mtoto sa...

oh vilken tjusig höstjacka, med luva och allt, det blev det inte på min lilla killes höstjacka :-)

Skönt att höra att det är fler som har trötta symaskiner... jag börjar tro att min sjunger på sin sista refräng, när man syr i kardborre så trillskas maskinen nåt fruktansvärt!

Y sa...

jättesnygg jacka! tyget var underbart

sygryn sa...

Superfin jacka!!! Kul att den passar så bra!

Anonym sa...

Helt underbara jackor du gör!! Täck vad Noah har tur med dig :) Blir sugen pa att fodra med fleece.... Tack för inspiration!
/Sara

OttoPippi sa...

Så oerhört fräck!!! Vad duktig du är!! Mycket snygg modell i klockrent tyg!

Kalunji040 sa...

wow, du kan det här med jackor. Så snygg den är. Jättefint tyg och det ser så välsydd ut. Jag håller på att kämpa med Kalunjis vinterjacka.

jenny sa...

Jättefin jacka. Snyggt tyg och snygg modell.

Botilda sa...

Tufft litet barn i fantastiskt snygg jacka!

florin design sa...

Härlig jacka!!!!!

tack för tyget, det är ju galet läckert!!!!

Teres sa...

Jätte snyggt!
Vad glad jag blev när jag trillade in i din blogg och fick smittas lite av din oerhörda kreativitet. Blir så lycklig när jag ser på alla dina tyger också.

Du har en känsla för färg och form som jag faller direkt för.

BONGI sa...

Snyggt!!!!

Solveig Lövendahl sa...

Underbart fin jacka! Jag tycker såna dragkedjor med ring är så himla fina. Har du nåt bra tips på var man köper såna? Det finns i min närmsta lilla sybehörsaffär men där kostar de typ 70 kr/st och det tycker jag är lite mycket.

lilla hjärtat sa...

Jättefin jacka, så välsydd. Gillar tyget. Länkar till dig.

Ceci sa...

Supersnygg jacka! Tyger är helt perfekt för en höstjacka...

mysklumpen sa...

Du är verkligen kanon duktig! Och super fin modell du har!!

rino sa...

jättehärlig jacka!
underbart tyg - storslaget och diskret på samma gång:-)