torsdag 7 maj 2009

Mine all mine


Äntligen blev det en klänning till mig. Med stressen över bröllopsklänningen glömdes det nästan bort vad jag själv skulle ha på mig. Kvällen innan bröllopet började jag på denna klänning som jag hitttat ett mönster i en lånad Burda av min mamma. Tyget en crepad bomull har jag haft i några år och inhandlades i Walthamstow för £1/meter, mer om tygshopping i Walthamstow kan du läsa hos Kånkarong.

I orginal mönstret skulle det vara ett dolt blixtlås men jag ville tuffa till klänningen lite med ett fyndat blixtlås. Jag tråklade ihop mittbak sömmen med lång stygnlängd, presade och sedan sydde fast blixtlåset uppepå och då var det bara att sprätta upp tråkelstygnen.
Känns skönt att jag äntligen fick något sytt till mig själv.

14 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Stilig!!! Blir så impad av alla som "kastar ihop ngt kvällen före" :-D

Strömming sa...

Cool som sjutton!

prickig design sa...

super läcker!!Hoppas att det kommer livebilder?!!;o)

Strumpetossa sa...

Supersnygg!

Heimlaga sa...

Kul med blixtlåset! Varför skall allt vara så dolt, nej!

dajj sa...

Häftig!

OttoPippi sa...

Jädrans vilka KLÄNNINGAR du sytt på sistone!!!!! Jösses!!! Maila mig om du fortfarande vill byta tyger!!! Kram!

SiriR sa...

Wow, og så kvelden før! Helt imponert. Håper vi får se bilder av kjolen på deg!!

Retro Elephant sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Retro Elephant sa...

Vad snygg den blev, snyggt med "icke dold" dragkedja.

//Lina

Solveig Lövendahl sa...

Fin! Jättesnyggt med dragkedjan!
Och vad duktig du är, brudklänningen blev ju jättefin. Är själv lite nervös för det där med spruckna sömmar just nu eftersom min blev i tajtaste laget... Vilken dålig reklam det skulle vara om den sprack...

kaoz sa...

Så stilig!!!

LillaBarn sa...

Skulle jag kasta ihop något kvällen före, så skulle det troligtvis inte bli mycket mer än en grytlapp så jag är ju mäktigt impad på att någon kan sy en klänning bara sådär. Och en supersnygg en till råga på allt...
Jag bodde också i London (i fyra år), och vi hade en liten mus på vinden. Men jag gick aldrig upp på vinden, och bodde i rummet längst ned, så vi levde ganska civiliserat ihop...

Mia sa...

Du undrade över hur Flodhäst-beställningen (väska etc) blev - kolla in min blogg så får du se!