torsdag 22 november 2007

hopp i hopp ut



Hade kvar av det snygga velouren från kalikå då blev det denna overall. Tyvärr var det inte så bred bit jag hade kvar så jag var tvungen att använda en grenkil, men jag tycker att det blev fint ändå. Här kommer lite bilder på den, det blir svårare och svårare för mig att plåta honom med kläderna på. Har annars fått händerna på Sy till Barnen så jag är jätte glad, kommer att sys mycket. Håller på med lite mönster till Noahs två kusiner i London, tyvärr är retro modet inte så uppskattad hos dem men nåt ska jag hitta på att sy i Julklapp.

8 kommentarer:

Hemsytt sa...

jättesnygga, härlig färg.
Vad avis jag blir, vill ju oxå ha den boken!

hus och torp sa...

Väldigt fin. Vad duktig du är!!!

Jes sa...

Underbara byxor gillar verkligen färgen. Modellen är som vanligt bedårande.

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Kul att se dina brallor. I kväll när jag sövde barnen så bestämde jag mig för att sy ett par bruna i ungefär samma modell som du gjort här.Jättefina! /Karolina

Thea sa...

Jättefina, den färgen var så fin! Är inte mönstret i Sy till barnen brett?

Mannagryn sa...

Tack! Thea jag tror att jag använde två olika mönster till denna, jag använde gynther till överdelen och nederdelen var något annat omgjort mönster. Boken tyckr jag är bra som inspiration men jag tycker att man får justera de flesta mönster. Vill kolla på lite gamla 70 tals filmer som inspiration, någon som har något förslag?

Thea sa...

Jag håller helt med om att Sy till barnen är toppen som inspiration men att man måste ändra i mönstren hela tiden. Jag hittade en kasse med kläder från när jag var liten - det gav rejält med inspiration. SEn tänkte jag nog ge mig i kast med några gamla fotoalbum. Såg att Botilda hade ett gammalt klassfoto på sin blogg - obetalbart!!

Anonym sa...

Var köper man kalikå tyg? Skulle så gärna vilja ha just den färgen! Underbara byxor.