lördag 11 april 2009

Glad påsk!


Här har det inte varit mycket action senaste veckan, overlock knivarna har varit lite slöa men är nu vassare än någonsin, jag har pysslat med en bröllopsklänning som ska bäras den 2 maj utav en god vän som litar på att jag kan glömma allt vad muddar och trckknappar heter för detta projekt. Lovar att visa bilder på den färdiga klänningen när den är klar.

Här kommer en liten overall i storlek 68 i det tjusiga frottétyget, älskar sörskilt solrosen på baksidan av overallen. Är verkligen så nöjd med detta tyg, precis rätt tjocklek för att man inte ska tro att det är en handduk och kortare öglor så att dem inte fastar i allt och blir utdragna.
Glad påsk på er! Hoppas att ni har det lika soligt som vi.

19 kommentarer:

Heimlaga sa...

Vilken glad overall!

Reena sa...

Vad fin! :)

LittlePoppins sa...

Shit va coola!! Riktigt våriga! Ser fram mot bilder på klänningen. Glad Påsk!

Henrietta sa...

Härlig overall i härliga färger!

OttoPippi sa...

Så suprcoola!!!! Själv vågar jag inte klippa i min lilla frottébit förrän jag är ALLDELES säker på vad som skall göras av den :-) Apropå det så har mitt (ditt) John Blundtyg FORTFARANDE inte anlänt till mig.... Suck!!! Fortsatt Glad påsk!

dorabella sa...

Så fin!! Min vännina ska snart få en bebis så jag ska nog sy en sådan sparkbyxa, vilken inspiration jag får:)

Re-dizain sa...

Våren är här ser jag :-)
Glad påsk!!

SiriR sa...

Så kule! Likte dem godt.

kaoz sa...

Så kule!! Til å bli glad av:) Glad Påsk!

Solveig Lövendahl sa...

Helt underbara! Och så spännande med brudklänningen! Ser fram emot bilder.

linda sa...

hur coola som helst..håller med om att tyget är en klass för sig
Linda

Retro Elephant sa...

Härliga brallor :)

//Lina

Naíma´s sa...

Underbara :) Vilket tyg, man blir så glad av det. Har en utmaning till dig som är helt syrelaterad.

Strömming sa...

Vilka balla brallor!

Julia sa...

Verkligen toppenfina!

od Andulky sa...

Underbart söta! Spännande med bröllopsklänningen!!

Strumpetossa sa...

Helt underbar! Vill ha!!

Katarina sa...

Jag har tyg kvar och byter gärna. Säg vilket, vilka som du är intresserad av. Gick in på din flickr och kollade men du har väldigt mycket och jag vet inte vilka du är intresserade av att byta med.

jenny sa...

Underbart tyg och jättefina byxor. Du syr verkligen jättefina kläder.
-jenny-