tisdag 13 november 2007

Ibland blir det fel






Tyckte så mycket om den sista lekdressen jag sydde till Noah så jag tänkte sy en till men med en liten ändring i form av fickor. Lite extra pyssligt men fint tyckte jag tills Noah fick prova dräkten och fickorna hamnade långt ner på höfterna. Kan nog rädda det hela med att klippa i två bitar och ha som byxor och jacka med mudd i midjan. Ja, man lär sig iallefall av sina fel. Gillar kombinationen turkos och brunt, fast brunt är en favorit nu och passar fint med det mesta.

4 kommentarer:

Gekko sa...

Men blev det så tokigt då? Kan det inte se lite coolt ut med fickor långt ner? Spånar bara lite, för dräkten var ju så fin i sig!

Mannagryn sa...

Ja, det kan nog bli ok. Man blir så besviken bara när det inte blir som man tänkt sig. Luva ska ju på förstås och egntligen skulle sömsmån på fickan stickas ner med tvillingnål men den gick sönder och jag hade ingen reserv, nu kanske jag syr igen fickorna och dem blir bara dekorativa. Tack för lite uppmuntran.

Anonym sa...

Den ser jättefin ut. Jag hittade förresten brun fleece idag. Var det inte du som var ute efter det? Jag hittade massor av fleece på Tyglagret i Huskvarna (Junex-huset borta vid Kroatorpet fast motsatt sida). Det fanns bl a orange, röd, rosa, cerise, grönt, limegrönt, vitt, beige och BRUNT. Jag köpte ett mönstrat, rosa och orange för 60 kr/meter. Kan inte svara för kvalitén.

//klockarbarn

Jes sa...

Även denna dräkt tycker jag blev jättefin.