söndag 8 februari 2009

En blommig beställning








Bilderna blev inte klickbara, gå in på min flickr i höger spalt för att se mera detaljerade bilder.


Årets första men inte sista jacka för Mannagryn. Beställd av samma mamma som beställde det här. Hoppas att hon blir nöjd med jackan, själv är jag mycket nöjd om man får säga så om nått man själv har skapat. Modellen är densamma som denna men i storlek 86/92 och med några förbättringar som ett hänge att kunna hänga upp jackan på krok, och fodret igensytt i ärmen och foder och namnlapp i nacken. Roligt var det för fega mig att kombinera två olika mönstrade tyger, nästa gång blir det kanske något ännu mer vågat?

18 kommentarer:

prickig design sa...

oj, så fin!!

Skaparstigen sa...

Så snygg! Och till och med med hjärtan inuti!

sygryn sa...

Åh, vilken superfin jacka!!!! Underbara tyger och jättesnygg modell!!

OttoPippi sa...

Herregud så snygg!!!!! Vad superduktig du är!!!

Du, jag har glömt överföra pengar.... *skäms*. Ska försöka komma ihåg att göra det i morgon. Jag hör av mig!'

Kram!

BRUNo.RANGE sa...

Oj vad fin jacka! Tack för kommentaren på vår blogg. Vi använder trikå som foder i våra mössor (som svar på din fråga) Ha det gott!

Anonym sa...

super snygg verkligen

fante sa...

Snyggt med hjärtan på insidan. Ser så proffsigt ut :-)

angelmax sa...

grymt snyggt, har du fixat mönstret själv?

stora lilla j sa...

helt underbar! Det där är för mig själva essensen till varför man syr själv! vacker, unik, nyskapande och återanvändande!

Naíma´s sa...

Tack för dina gulliga kommentarer.
Den här jackan är ljuvlig.
Snygg färgkombo och fina detaljer,
en jacka man blir glad av.

Anonym sa...

Den är sa fin och duktigt jobbat!! :D

Mannagryn sa...

Tack till er allihopa!
Angelamx: Jag utgick från ett färdigt mönster men har ändrat på en hel del, är du intresserad så kan jag skicka ett mönster.

Anonym sa...

Hej! Vilken härlig syblogg!!! Inspirationen flödar...
Jag länkar, hoppas det är ok.
Ha en trevlig kväll!

http://rosalucia.bloggagratis.se

Mallaching sa...

Så himla fin!!! :)

Jag är verkligen intresserad av mönster om det går för sig? Tänkte sy en vårjacka till sonen... men jag fattar inte riktigt hur man får till nederkanten/mudden sådär.... har inte hittat nåt bra mönster...

Solveig Lövendahl sa...

Å så fin! Ser superproffsigt och arbetat ut med de olika fodertygerna.

jenny sa...

Så himla snygg och välgjord. Verkligen.

KATTCHING sa...

åh vilken underbar jacka! jättefin!!

angelmax sa...

hej igen lade jack tankarna lite på is ett tag men nu har de ploppat upp igen, tror du som du skrev att du skulle kunna tänka dig ett litet skick av mönster till mig? Vad vill du ha för detta i betalning?