måndag 4 maj 2009

Några nya fynd och en fin brud


Här kommer några tyger som jag har fyndat på sistonde, tygerna på bild 2 10 och 11 kommer från torget i lördags och totalt blev det 37 meter kul efter5som jag trodde att alla snygga tyger var slut eller ska jag säga redan inköpta av mig;-)
Jag har inte hunnit med så mycket och bloggen har blivit lidande på det sista pga bröllopsklänningen som jag har sytt till en nära vän, men nu är bröllopet över och jag kan pusta ut. Ingen söm som sprack, ingen blixtlås som inte gick att stänga, inga kladdiga fingrar på tyget, inga hål eller dragningar i tyget... mycket spänningar har det varit i kroppen. Jag är faktiskt mer än nöjd med klänningen om man får säga så själv, och bruden var så fin i den och hon var också nöjd.

Att sy bröllopsklänningar är dock ingenting jag skulle vilja pyssla med på hel tid, nu var min vän Anna mycket lätt men man har sett och hört om hemska bridezillas. Jag sydde även en klänning till mig själv men hann inte ta bild på den innan jag och Noah åkte upp till mormor och farfar i Sörmland, bilder kommer senare. Nu återgår jag till barnkläder och syr upp några beställningar och så har jag några tygbyten på gång.

Fler bilder finns här.

12 kommentarer:

SiriR sa...

Wow, for en fantastisk fin brudekjole!! Enkel og elegant. Imponert:)

Anonym sa...

läcker klänning. enkel o väldigt fin.

Vindling sa...

En underbar klänning! Och så mycket härliga tyger sedan!

Anonym sa...

Brudklänningen är sa fin, den lyckades du verkligen med! (tycker bruden ocksa ser nöjd ut ;))
Ditt torg är ju guld värt!!! :)

od Andulky sa...

Underbar klänning! Vilket jobb!! Förstår att hon var nöjd!

Doris_Assar sa...

Wow, vilken klänning. Snyggt jobbat!! :-)

Naíma´s sa...

Du är så otroligt duktig på det du gör :) klänningen är underbar. Enkel i modellen och en massa fina detaljer.

Tygerna är också jättefina. Gillar speciellt nr11 och nr15

Retro Elephant sa...

Jag är sannerligen imponerad, vilken klänning du sytt! Väldigt stilren och vacker!

Härliga tygfynd, 37 meter...shit..det är ganska mycket det ;)

//Lina

Re-dizain sa...

Inte dåligt att ge sig på ett sånt projekt :-)

Strömming sa...

HElt underbar klänning!!!

lilla hjärtat sa...

Så vacker, min 3 åring står bakom mig och utbrister
-mamma prinsessa, det tycker jag är ett fint betyg ; )

elin sa...

utrolig staselig brudekjole!!!enkel men ikke kjedelig overhodet,den var rett og slett perfekt!!!!legger deg på blogglista mi,hvis det er ok?ser gjerne innom deg igjen!!