söndag 20 juli 2008

Do you believe in UFO´s?





Dessa två klänningar har jag haft liggande tillklippta länge, men nu avverkar jag min ufo hög. Jag älskar detta omlottklänningsmönster från Gynther jätte mycket, och trots att jag bara har en pojke blev det dessa två klänningar. Kanske får jag spara dem i hopp om att någon gång få en flicka ( själv tror jag att jag bara kommer att få pojkar) eller så får de bli presenter till en liten tjej.


I've had these 2 dresses cut out and ready to be sewn for som time now, but i´m working my way through my ufo pile.I love this wraparound dress pattern from Gynther and even though I only have a boy these dresses were made. Maybe i´ll save them in hope of one day having a girl ( even though I have this feeling i´ll only have boys) or they will be presents for a little girl.



Mönster: Gynther 0-4år

Tyger: Blågröna tyget ett fynd från Tradera, vit kantband

Mörkblå och gul tyg från loppis, mörkblå kantband


Pattern: Gynther

Fabrics: Blue and green fabric a rare bargain from Tradera, white bias edging

Darkblue and yellow fabric from a fleamarket, darkblue bias edging

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sandra sa...

Wow, vad fint! Vad duktig du är att sy!

Hoppas du får en flicka som får chansen att använda klänningarna :)