fredag 25 juli 2008

Mysa i en mysdress


Den här sydde jag också i våras, en fleece mysdress i en fin isblåfärg. Jag tror att jag såg dessa omlottjackor hos Gekko först och min inspiration kommer från henne. Jackorna är verkligen användbara.
Mönster: Jacka Ottobre med ändringar, byxorna mitt gamla vanliga.
Tyg: Fleece från den lokala tygaffären som reades ut 20kr/metern, brun mudd från samma affär.

I made this icyblue fleece leisuresuit earlier this spring. I think that I saw these very useful jackets at Gekko first and that is where I got the inspiration to make my own.
Pattern: Jacket from Ottobre with some changes, trousers an old pattern of mine
Fabric: Fleece from the local fabricshop and ribbing also from the localshop.

2 kommentarer:

Kalunji040 sa...

Hej och kul att du hittade till mig på Kalunji. Jag har nog aldrig sett nått sötare än din och speciellt i mysdressen... mys...

Jag lånar gärna mönstret till tröjan. Eller kanske ett byte:-)

Kärlek

Kalunji040 sa...

Hej igen

Har du mönstret i strl. 1år ca 80 eller kanske 92? Kan du maila mig? Jag hittade ingen mail till dig på din blogg.

Kram