söndag 20 juli 2008

Inte bara till små


Mannagryn syr inte bara till små, när mannen behövde ett linne i en stark röd färg anlitade han mig. Egentligen har jag velat sy nånting till honom ett tag men nu så blev det det här. Mönster hade jag inget, jag tog helt enkelt mudden som han fick prova som en tub för att se att det var brett nog och sen klippte jag efter ett linne som han redan hade. Sen bandkantade jag i samma tyg, jag önskar mig verkligen en maskin med kedjesöm!


Mannagryn isn´t just here for little people, when the man needed a vest in a bright red I stepped up. I have wanted to make him something for a while now, but this is what was first out. I didn´t have a pattern i simply got him to try the tube of ribbing to see that it was wide enough and then I used an old vest to cut the right shape. I edged it in the same fabric, I wouldn´t mind a machine with a chain stitch!

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jes sa...

snygg!!! sy linne av mudd har jag aldrig tänkt på men det är klart som korvspad att det blir bra.