onsdag 25 mars 2009

Vilken söt flicka!


Är det en flicka eller pojke? Det har vi fått höra en hel del gånger så är det när man klär barnet i ALLA färger och inte bara mörka dystra färger och tråkiga mönster. Hursomhelst skulle han passa fint i klänning också, eller vad tycker ni?

Klänningen och blusen är en del av ett byte med en mamma i Tel Aviv som jag har fått kontakt med via flickr. Håller på med en jacka som ska skickas med i paketet.
Ursäkta de dåliga bilderna kameran är tyvärr inte lika snabb som barnet.

11 kommentarer:

stora lilla j sa...

Haha, vi får rätt många såna kommentarer med! :) "ja" brukar vi svara! kul med så internationellt byte, till mina hemtrakter! Och ja, han är hiskeligt söt i klänning med, och den röda tunikan kommer jag o knycker ;-) ;-) ;-)

Doris_Assar sa...

Hihi... vi får ofta höra att "våran kille är såå fin", *hmpf*, bara för att våran tjej har kort hår och ofta "unisexfärger".
Fina kläder!!!

Mallaching sa...

Jag kan förstå att folk frågan "är det en flicka eller pojke?" om man inte klär dom traditionellt.. det är inte alltid helt lätt att se, men att dom förutsätter att det är en tjej för att killen har rött eller rosa... då kan man ju bara sucka ;)

OttoPippi sa...

Heeeeeeelt rätt att klä barn i alla färger!!! Det borde vuxna också ta efter tycker jag :-)

BRUNo.RANGE sa...

Tjusigt värre! Vår stora kille har långt blont hår och det räcker för att han ska kallas för "hon". Att han sedan inte är direkt färgstyrd gör det ju bara svårare för vissa...

Det blå tyget har jag lite kvar av i brunt! Alltid kul att se nya färger av tygerna man har.

Henrietta sa...

Söt som socker är han iaf!! Jag som är född 73 fick ofta höra att jag var en pojke med mitt korta hår. Trots att jag var klädd i "flickiga" kläder. Konstigt att könet ska sitta i kläderna....

Skaparstigen sa...

Väldigt fina kläder!

Jag är också van kommentarer. Min äldsta kille har ju axellångt, ljust lockigt hår, och när ni började använda röda vårjackan hände det fyra gånger på tre dagar att folk tilltalade honom som om han vore en tjej.

Botilda sa...

Jättefin klänning och jättefint barn i klänningen!

Vårt barn får också ofta ”fel” kön. Det läskiga är ju att de som tror att hon är grabb visar att de har helt andra förväntningar på henne än de som tror att hon är tjej. ”Låt pojken gå före” är en klassiker, sagd av en flickförälder vars barn vill kliva upp i rutschkanan när mitt barn kom och ville samma sak.

od Andulky sa...

Vad underbart söt han är! Och klänningen är fantastisk!!

Marie Frost sa...

Det är ju inte lätt att se alltid, ibland får man ju fråga just för att man inte vill säga hon om en pojk, eller han om en tjej. Jag frågar dock hellre efter namnet än efter könet.

Mannagryn sa...

Tydligen är det inte bara vi som får höra det då, egentligen bryr jag mig inte om folk tycker att Noah är en tjej tycker att det är lite roligt faktiskt. Tyvärr så hjälper det nog inte att fråga efter namnet i just detta fall:)